2015年10月19日星期一

從未瘋狂最錯 - 方卓如

2015年10月19日 - 信報

賽車係一項危險嘅運動,隨時威脅性命。電單車賽車仲要危險幾倍,三百幾公里跌車,斷骨已經叫輕傷。MotoGP,電單車嘅方程式賽車,鬥剩兩站,下站喺馬來西亞。六屆MotoGP冠軍,意大利人羅斯排第一,領先第二位11分。識睇MotoGP嘅人都知,十一分濕濕碎,一場比賽第一名同第四名已經相差十二分,羅斯仲未贏梗。好多人想佢贏,擁躉特別多,除咗佢攞得冠軍多,佢啲頭盔戰衣零舍靚過人之外,仲有係佢已經36歲,老將,就嚟收山。

passion不足為外人道

昨日MotoGP澳洲站,是少有的精采比賽。唔好見條跑道咁闊,電單車咁細,一定係大把位畀你爬頭。錯!電單車係跑道上有條入彎嘅線位,要喺直路鍊盡,彎前狂brake入彎,高速逃離彎心,全部車手都係行緊同一條線。最近有套電單車紀錄片,叫Hitting the Apex,攻入彎心,就係電單車手每個圈都要做到零錯誤兼最快速度嘅動作。換言之,跑道雖闊,但可供行走嘅只係其中一條線,要爬頭就要睇啱機會加油,盡快入番最佳線道。澳洲站最後一圈,頭四位接連互相爬頭,今年最緊張嘅一次冠軍爭奪。羅斯第四,畀第二位追近七分,未來兩站定勝負。

電單車要爬頭,過彎就要攝位、攝內線。電單車過彎唔係扭軚,係兩邊壓車。電單車條軚是尖的,兩邊傾側,就好似將玻璃杯橫放向前推,佢會打轉而唔係直線向前行。電單車攝內線爬頭,你對手冇位壓低部車,就畀你快速過彎離去。每次過彎車手要頂住1.6G嘅G force,36歲依然爭緊冠軍,難怪咁多人追捧佢。

Hitting the Apex講6位電單車手,4個現役,一個退休,一個比賽中身亡。意外發生之地正是下一站馬來西亞。呢套紀錄片,同所有運動有關嘅電影主要訊息都一樣,你唔好問點解有人會願意做咁危險嘅動作,passion呢樣嘢係不足為外人道。所以無論爬珠峰,世貿中心行鋼線,時速300公里跑電單車,外人眼中嘅瘋狂行徑,喺有passion嘅人心中是理所當然。


香港人嘅passion只係買樓發達,難怪會睇好多人唔順眼,覺得佢哋行為瘋狂。同樣地,喺有另類passion嘅人眼中,只顧買樓嘅亦都係瘋狂行動。無話邊個啱邊個錯,最錯係你一啲passion都冇,從未瘋狂。

沒有留言:

發佈留言