2012年2月17日星期五

維他命C治傷風有效嗎? - 勞永樂

2011年10月4日 - YAHOO新聞

維他命C對傷風有效嗎?藥商啲廣告梗係話有效啦,若果你信你就無謂睇喱篇文章喇。但係如果你想客觀啲去認識事實,不妨用十五分鐘嚟睇吓啲數據。

Cochrane Collaboration(譯Cochrane協作網),係不牟利,無收受藥商利益嘅獨立科研評審組織,由有志捍衛學術公正嘅世界級專家組成。

Cochrane協作網將多年嚟合符科學準則,有關維他命C預防及治療傷風嘅研究,統統翻查,然後進行綜合評審。合共評審咗29個臨牀測試,共涉及11,306人,其中10708人來自一般人口(普通人),598人係進行高體能運動人士,包括馬拉松跑手,滑冰運動員,以及在極地演習軍人。這萬多人每天都服用至少200 mg維他命C。

結果: 

結論:
1、如果你係一個普通人,日日食200 mg 維他命C,對預防傷風係無作用嘅。染咗傷風之後,先至食維他命C,對醫好你嘅傷風亦都係無作用嘅。

2、雖然你係個普通人,日日食200 mg 維他命C,唔能夠幫你預防傷風;但係你染上傷風之後,你唔舒服嘅時間會短啲,唔舒服嘅程度會低啲。

3、如果你進行高體能運動,日日食200 mg 維他命C,會減低你感染傷風嘅風險一半;染上傷風之後,你唔舒服嘅時間亦會短啲,唔舒服嘅程度亦會低啲。但係同普通人一樣,染上傷風之後,先至食維他命C,對醫好你嘅傷風係無作用嘅。

我嘅推介:
進行高體能運動嘅人,值得日日食200 mg 維他命C。

資料來源:
http://www2.cochrane.org/reviews/en/ab000980.html

沒有留言:

發佈留言