2015年2月5日星期四

死都救得翻生 - 方卓如

2015年2月5日 - 信報


投行高層好多時係律師背景,因為大部分工作係法律嘢,睇吓啲例有乜畀做有乜唔畀做。而家寫招股書都係律師包辦的工作,有咁嘅背景做投行,好正常。反而公司高層好多時候就係會計師背景,冇嘢比公司盤數靚仔更加緊要,而公司好多決定,都係以錢行頭,反而法律點講係其次,再搵律師拆掂佢都未遲。公司要諗數字行頭,會計功力大派用場,中外例子比比皆是。

同一盤數 改計法唔同晒

俄羅斯最大石油公司Rosneft,為了對抗油價下跌同盧布貶值兩大侵蝕盈利襲擊,宣布會用hedge accounting,令盈利數字冇咁難睇,仲可以有機會派到息。聽起嚟好似好勁,有個hedge字,感覺好似突然間有啲武器可以令輸到暈嘅公司賺番轉頭,仲有息派。說穿了,只不過盈利老早都是一個方程式計算出來的結果,並客觀存在。你改吓條方程式,自然有唔同嘅結果。當然,你要識得改方程式,都要有啲本事,所以咪話公司高層通常都有啲會計師背景,仲要係醒嗰隻,用同一隻雞,諗到唔整宮保雞丁呢啲cheap嘢,換碟金華玉樹雞收貴你一倍,咁咪值錢囉。至於點解hedge accounting可以救到Rosneft,你唔係會計師,冇辦法話到你知。

香港有冇例子?長和系重組,遷冊開曼群島,記唔記得官方答案話有乜好處?其中一樣係增加派息。你可能會問,同一間公司,同一盤生意,點解可以增加派息?就係可以,只要分派儲備定義唔同咗,計數時選擇計多啲入呢啲分派儲備,就可以派多啲息。記住,公司派唔派到息,首先唔係睇現金,係睇儲備㗎。你會問,唔通冇錢都可以派息?梗係得啦,借咪得囉。唔派錢派實物都得。但儲備唔夠,想派都唔得,呢啲又係會計嘢。所以話,唔係一定要喺投行先要用腦,你喺間公司坐到頂,用腦嘅機會仲多,仲值錢。

沒有留言:

發佈留言