2011年9月27日星期二

聯國新指引,食翅開綠燈

2011年09月27日 - 蘋果

反對捕鯊食翅成全球主流,前NBA球星姚明亦出面力撐,惟聯合國轄下組織即將發出一份全球性鯊魚食用指引,將部份鯊魚列作可宰殺及進食種類。唯一有份參與撰寫該指引的港人林丁貴表示,指引是多國專家參考客觀數字及資料而寫,相信可以在保育、糧食與經濟三方面取得平衡。本地環保團體怒斥有關指引不合理,揚言必定反對。

有關指引源於去年7月聯合國世界糧農組織(簡稱FAO),聯同瀕臨絕種野生動植物國際貿易公約成員(簡稱CITES)在羅馬舉行的高峯會,討論鯊魚可持續食用問題。會後各國着手把研究及協商結果撰寫成指引,剛於本月中完成,最遲下月公佈。

狗仔魚及藍鯊可食用

本港海產進出口商會總秘書林丁貴獲邀出席會議及撰寫指引。林說在指引公佈前不能全面披露內容,但他指該次羅馬會議中,各國海洋學家、捕魚業界等代表達成兩項共識,「必須保護瀕危或數目減少嘅鯊魚,例如香港禁止入口嘅鯨鯊、大白鯊,同埋做天九翅嘅佬鯊等。其次係只捕殺全條活用、而且繁殖能力強嘅鯊魚,其肉、翅、皮、骨、肝等都要有商業價值,少一個條件都唔鼓勵捕殺,好嚴格。」

林指出,外界認定華人食翅是鯊魚遭濫捕的主因,但其實鯊魚其他部份都是大有市場,例如外國酒吧必備的炸魚薯條,很多是以鯊魚肉製成。他說,現今酒家使用的魚翅基本上都是狗仔魚(dog fish)及藍鯊(blue shark)兩類,「據海洋學家研究,藍鯊每次可以生130條以上嘅魚仔,成長期只有9至12個月;狗仔魚成長期更短至半年。由於唔存在瀕危問題,呢兩類鯊魚都列入指引嘅食用範圍。」

經營海產貿易超過30年的林丁貴,因公開支持食翅,變成環保團體公敵,但他說:「我絕對係環保嘅一分子!呢10幾年嚟,我飛勻全世界開會,接觸過好多海洋學家,佢哋都認同鯊魚唔係一刀切唔可以食。」

林續稱,不少人反對食翅源自網絡一段「活鯊取鰭」的兇殘片段,他對片段真確性抱有質疑。「片段見到漁夫割鯊魚背鰭後就將未死嘅鯊魚踢落海,我身為魚翅業者有疑問:點解漁夫無割鯊魚尾呢?呢度係做高級『勾翅』嘅材料,價值佔全條鯊魚超過五成。我唔敢話當中有造假成份,但希望大家聽取名人呼籲外,亦應自行思考。」


對於活鯊取鰭片段,譚凱邦相信並非每個漁夫都會這樣做,但是,有關行為肯定存在,「我看過無數捕鯊片段,部份的確無割尾鰭,但更多係割埋背及尾鰭。若果有人質疑,實在有轉移視線之嫌。」

沒有留言:

發佈留言