2010年11月30日星期二

考銀行 - 左丁山

2010年11月30日 - 蘋果

昨日講到世姪俾八十後女士問到:「你係經理呀,月入有幾多呀?」世姪於是興起考入銀行嘅念頭,希望日後月薪加花紅可以多過現時薪酬,問左丁山點考銀行?哦,考銀行不外乎上網申請,滙豐渣打恒生等都有網上測驗,考語文與數學之類,呢啲統稱Aptitude Test,合乎要求者就會收到邀請去面試,現在時興小組討論,近乎辯論與搶答,口舌便給、外表醒目之學生,佔盡上風,反之,老實木訥,外貌冇咁靚嘅,就未免吃虧。輸咗嘅人唔使向平機會投訴,以前林行止專欄引述過美國史丹福大學嘅研究,高大威猛之靚仔靚女,一生收入係多一啲嘅。


講到Aptitude Test,有辦法嘅。上網查吓就知道有好多準備及補習嘅方法,人力資源專家N就教過佢位MBA學妹(mentee)到一家測驗專門店上堂,做吓test先,學曉了,先至去報考銀行與大公司嘅test等。呢間專門店係國際公司,在世界各大城市有辦事處,不少大公司嘅試題由該公司提供,不過補習費就要幾千蚊,幾貴o架。呢啲test是否真的測試到申請人嘅才能與心理狀況,好難講,但既然咁多大公司採用,為咗份工,都要適應吓嘅啦,各大學最好為學生畢業前免費做兩至三次測驗(自願性),由就業輔導處提供指導,咁就會加強學生搵工嘅能力嘞。


與世姪講完之後,遇到大銀行總經濟師K,佢有份為銀行面試申請人,大學生過咗test,過埋小組討論及人力資源部嘅面試後,就會見一啲高層。K先生話佢地銀行近年請咗幾多本地畢業生,以比率計,多過外國回流學生㖭,佢留意到,本地生之中,能講較好英語嘅,大多數曾到海外大學交流過,三年未曾出外交流嘅學生,講英文的確係差一啲,講唔掂,就好難獲得聘書咯。經濟K話:「以前劉校長講過,中大改番四年制之後,希望每位學生能夠在外交換一年,我好支持劉校長嘅理念,希望中大他日做得到。」目前本港間間大學都極力增加學生出外嘅機會,藉此增強學生嘅國際視野,學生唔好貪香港舒適,不願出外呀。

沒有留言:

發佈留言