2015年3月26日星期四

最後一個國父 - 方卓如

2015年3月24日 - 信報

地球上最後一個國父李光耀都死埋,而家除咗ISIS之外,都冇開國呢回事,國父呢啲咁grand嘅term,而家都冇人擔當得起。佢在任嘅時候新加坡學香港,佢唔撈之後到香港學番新加坡。究竟係新加坡超越咗香港?定係香港倒退寧願放棄踏步向前?去過新加坡嘅人都唔想香港變成咁,但事實係,香港可能已經變得衰過新加坡。乜都唔使講,人哋住間屋已經一定大過你。城市係有生命,花無百日紅,小津都可以曾經係金融中心,香港曾經係威係勢,要沒落唔好以為係天方夜譚。

雖然李國父死咗,但睇番佢之前喺電視嘅訪問,直情為而家嘅香港把脈斷症。

新加坡都有共產黨,李國父本身好討厭共產黨,但權力未鞏固之前,都要同佢哋扮friend,深藏不露。用佢嘅說法,係腳踏實地、務實,講完。新加坡共產黨都未聽聞係啲厲害團體,性格強如李國父喺羽翼未豐嘅時候都要吞聲忍氣,香港人有時要問自己,究竟想發洩定係事成,好多時候想事成就唔到你發洩。

立心奪權者最穩陣

「日本人教育我權力是什麼意義,政權可以改變人民的思想,社會的心理」,呢句係佢形容日治時期佢過嗰幾年得到嘅領悟。佢當年冇俾日軍槍斃先有今日,佢講大話用計走甩然後躲起來避日軍。從政兩大要點,佢都齊晒:奪權同長命。奪權要一定過程,過程未完你就死,前功盡廢;夠長命但無意志去奪權,學乜嘢從政?香港咁多個人從政,得一個人係立心奪權,其他人係等指示等安排。香港人唔好以為你哋唔鍾意嗰個勢危,在位之人立心追求權力,比所有人都穩陣。

有人問李國父,新加坡民智甚開,點解得唔到信任,冇民主自由?李光耀話佢贏過幾多幾多次選舉,佢比提問者更有資格、更懂新加坡。係人都知人民行動黨選舉贏梗,李光耀選舉前都已經可以宣布勝利當選。See?一人一票可以令獨裁者變得理直氣壯。多謝李國父,你解答咗點解好多香港人覺得一人一票硬係有啲唔妥。

沒有留言:

發佈留言