2014年6月18日星期三

死做爛做死梗 - 方卓如

2014年5月27日 - 信報

有報道說隨着中美罵戰升級,中國政府下令國企不能夠聘請美國顧問公司。繼會計師之後,又有一行有可能因為行政命令失去一個超大市場。不要看輕一道行政命令,隨時令千萬人多年心血化為烏有。

港人開會總會鵪鶉點

只有兩類公司能夠在中國生存,第一類當然是國企;第二類是絕頂總明可以壟斷市場的民企,其他就算你係國際大企業,一樣可以蝕到你驚。

中國的商業戰場,無論你是老闆還是打工,你先天就是劣勢。老闆以前講過,今次講打工。就算你是在一間外資企業,講制度的大企業打工,在制度之下,要扶搖直上,你總唔夠內地人快。內地人眼中,他們是一群狼,而你是一隻綿羊,一隻諗住在制度之下乖乖做好本份的綿羊。而狼,是要在制度並不禁止之下,千方百計咬死這批羊,然後踩住上。開會的時候,狼總會想到幾句說話,要表現自己有主見,有諗頭,又敢言。雖然,他們講多過做,到真正要做的時候,總要打個四折。但咪理,總之在老細面前,佢哋就係令人有印象的一群。

反之,香港人,開會總會鵪鶉一點,大概可能是國語麻麻地,又或者自細已經被培養了一種「我雖然想挺身而出,但最後選擇了沉默」的高尚情操,開會時總是耷低頭,驚死點名叫自己發言,甚至有時會玩手機。你以為,在良好制度之下,能者居之,只要你默默將份內事做好,勤力又肯蝕底開OT,老細總會睇住你的。

香港係綿羊生存之地

但大自然規律,狼永遠在食物鏈中騎在綿羊之上,就係食住你。吹水王雖然做唔到嘢,但總有一群揼石仔的幫佢搞掂。老細要升職,二揀一,冇辦法,一定揀吹水王。你幾時見過CEO走出嚟是一隻鵪鶉?吹水就是做最大嗰個的天賦本錢。你北上發展,仲用緊香港嗰套死做爛做?對唔住,綿羊好少喺野外生活,等人餵的香港先係綿羊生存之地。

沒有留言:

發佈留言