2014年12月9日星期二

香港仲有啲揸拿 - 方卓如

2014年12月5日 - 信報

大家見我日日喺呢度寫到香港好似好慘咁,唔係,係應該話寫到香港人好慘咁,一定覺得我諗得好灰好消極。錯,剛剛相反,我不知幾積極,我只不過比一啲人先天下之憂而憂。睇到唔對路嘅人好多,只不過佢哋冇地盤寫出嚟啫。

香港人要諗吓自己有乜嘢優勢係內地人係冇。錢唔夠人多,市場唔夠人大,態度唔夠人哋狠,人際關係唔夠人哋深,國語唔夠人哋好,橫睇掂睇,冇樣嘢四正。

港人仲有專業精神

但有一樣嘢應該香港仲有啲揸拿,內地仲未有耐可以追到。係乜?咪就係professionalism。唔係狹義話啲專業人士咁簡單,專業人士都唔一定有professionalism。用中文嚟講,做事認真專業就係professionalism。邊一行都有佢嘅專業認真,你去搭個棚搭得穩陣安全,都係專業認真。呢樣嘢係學唔嚟,係你耳濡目染,見到師傅點做嘢,睇得多又俾人鬧得多,自自然然養成一種專業認真嘅做事態度。

中國人做嘢,基因上都偏向求其,做到差唔多就收工。香港人好在十幾年前有啲鬼佬師傅,傳落啲手勢keep到而家。冇咗啲鬼佬師傅,一樣未散晒啲professionalism,係因為環境充裕,容許你專業認真處理。

冇錯,如果民族基因冇呢種專業認真,就全靠衣食足而知榮辱。你食飽咗咪有時間畀你做事認真,慢慢做。呢種環境,香港仲有,香港人啲professionalism,暫時仲係人冇我有。

呢種professionalism,叫人信得你過。可以安心飲你啲奶粉,去你醫院生仔,幫襯你開戶口擺錢買股票。你同人傾生意,國語又唔得,交情又唔深,錢又唔多,但至少覺得你唔會吹水,得就得,冇花冇假。信得你過,有時唔係你個人,係因為成個城市仲有professionalism。如果我哋自己開始做事求其,見人就仆幾棍,一啲都唔專業認真,我哋香港人就真係冇晒價值。

沒有留言:

發佈留言