2014年11月20日星期四

毅行出哲學 - 方卓如

2014年11月14日 - 信報

兩年前是我第3次亦是最後一次參加毅行者。今朝早,晨早出發去幫其他隊伍起步打氣。就係因為要天未光走去打氣,提醒咗我,我左腳腕的傷到而家仲未好,隱隱作痛,原來已經傷了起碼兩年。

我第一次想起要玩毅行者,係喺一個晚宴講座,一位知名度甚高的女士訴說她第一次艱苦完成之後,點解又被迫玩多一年。嗰陣時我心諗:「嘩!大佬,一百公里,唔瞓,點行呀?我呢啲寫字樓文員,奀挑鬼命,毅行者?唔係我哋啲level嘅人玩嘅。」嗰時一路聽,一路佩服,一路流晒口水,得個恨字。心諗,如果我可以玩到毅行者就好喇。

連麥理浩徑喺邊都唔知,行山嘅山究竟係有路定冇路都唔知,幾年前忽然想行山。買咗本書講麥徑,邊度係基維爾營,邊度係針草帽,搞到好似探險咁。第一次自己走咗去行山,我好記得係幾年前平安夜嗰日。唔會有好多人試過乜嘢係一無所有,我幾年前就試過。平安夜全世界一早放晒工,我一條友冇嘢做,攞住支水,走咗去行山,貪佢唔使使錢。而家講起嚟好似好悽涼,但身處其中,你唔覺,只係覺得好鬼索氣。嗰個獅子山,石級又密又高,行到氣喘,點可能孭住條直幡行上去?你話蜘蛛仔決心幾鬼大。

行山用腦最多

行到索晒氣、頂唔順嘅時候,我同自己講,垂低頭,一步一步行,總會上到山頂。結果?梗係上到山頂,仲行咗三年毅行者。呢樣一步一步慢慢行,總會到山頂嘅信念,撐到我而家後生過舊時,心理質素仲練到melon都唔使驚。所以話,人生挫折並非壞事,淨係後生過舊時已經賺晒。

毅行者令我想起這段行山自省的寶貴經歷。我梗係唔係想寫行山呀、跑步呀呢啲高尚題目,邊到我寫?但係行山,的確有發人深省嘅神奇功效。又或者,一個人,去到某階段,係時候先死而後生,上天如果待你不薄,會令你在走投無路嘅時候,遇上一樣你從來冇諗過嘅事情,讓你療傷,然後企番起身。當你死過翻生,你對眼就會開,睇到你以前錯過了的事,接受到以前睇唔順眼嘅人。仲有,你會發覺,以前你只能流口水嘅事情,你唔止可以做到,仲可以做得更勁更好。我行山用得最多嘅唔係對腳,係個腦。畀我行行吓,真係諗出自己做人嘅哲學。有人問我點解唔繼續玩毅行者,我答佢:「我而家嘅哲學係,人生苦短呀大佬,我而家先正式開始懂得何之謂活,不斷重複做自己做過嘅嘢,浪費啲掛。」

沒有留言:

發佈留言