2016年9月19日星期一

搵唔到長揸嘅理由 - 方卓如

2016年9月19日 - 信報

報載有股民買入騰訊(00700)上市時股份持有至今,升值幾百倍。究竟買股唔放,同買股票出出入入,邊樣賺得多?

呢條問題其實好易答,因為答案建基於你可以望番以前,而家騰訊二百蚊,你梗係話長揸先會發達,但係騰訊幾蚊嘅時候,冇人會咁講。除咗少數有如受訪街坊之外,冇人夠定力長揸,包括騰訊高層,高層自己都有減持。

高層減持並非因為等錢使,無人等錢使到要套現百幾億,沽貨就係因為覺得今日沽好過明日沽,係覺得今日夠貴。連高層都會沽貨嘅,街坊唔知發生乜嘢事嘅,點解要長揸?

唔會再有翻版騰訊

所以,條問題嘅答案係,睇你運氣好定唔好。你好彩嘅,買中騰訊,梗係唔好沽。運氣唔好嘅,買咗漢能(00566),唔沽就等變牆紙。

牆紙股在變成牆紙之前,通常都有段好似騰訊咁嘅係威係勢,只不過佢無騰訊咁多話題同可塑性。

如果騰訊一直都係QQ,相信長揸嘅街坊唔會有報紙走去訪問。但係你申請認講騰訊嘅時候,係唔會知道佢將來唔只有QQ,都有腦去諗好多新搞作。時空轉換,有腦嘅你係搵唔到長揸騰訊嘅理由,連高層都搵唔到。你長揸發咗,必須承認,你好彩。

望轉頭係冇前途,望前面先有發達。今日仲有冇隻未來騰訊畀你買?我肯定冇,唔會再有一隻明日之星可以食正一個新經濟嘅浪,同埋有政府大力扶持,養肥你,換取你千依百順,聽聽話話,幫手監視人民。

既然下一隻騰訊唔存在,篇首嘅答案就好簡單:唔到你唔出出入入,因為大部分嘅股要同大部分政府債券都一樣,長揸到尾都係負回報,始終有日你要落車。

當上星期美國突然有機會9月加息,全世界負回報嘅政府債券即時數目大減,證明負回報嘅債券係儲存過多現金嘅成本,市場有動靜或發生說好的大爆煲嘅時候,醒目仔就叻唔切,沽債券換錢,要早過其他人拋售套現。

資產價格現在處於大家拔槍互指階段,一有人唔生性掹雞走火,大家就一鑊熟。美國聯儲局由唔同人出聲試陣,原來唔開槍但係開口「砰」一聲,都足以有兩件瞓低,寫包單,9月係唔敢加息。

沒有留言:

發佈留言