2016年5月17日星期二

年輕人嘅世界 - 方卓如

2016年5月16日 - 信報

而家個世界係年輕人嘅世界,冇得講。一級方程式贏西班牙站嘅係18歲嘅Verstappen,最年輕嘅方程式分站冠軍,雖然係拜最勁嗰兩個車手一齊炒車,不過佢都贏咗另外兩個世界冠軍。

而呢兩日最紅,梗係年輕人令黎明二次爆紅,首次叫香港人愛上看廣告,睇完又睇,仲要走去買咖啡。呢啲咁破格嘅賣廣告,唔係啲上年紀上晒位嘅老海鮮可以諗到,你話,有乜法子唔承認,係年輕人嘅世界?

正資產恐怖過負資產

而家個世界亂晒籠,同以往大家認識嘅規律完全唔同晒,如果用以往人哋同你講嗰一套去生存,你會生存得好痛苦。舉個例子,大概廿年前,開始有負資產概念,原來買樓都會變成資不抵債,買咗層樓都唔夠贖契,開始知道負資產原來好痛苦,負資產會推冧樓價。

廿年之後,負資產雖然上升,但數字不可同廿年前相提並論。負資產唔嚴重,並唔代表樓市好安全;相反,今時今日正資產可能仲得人驚。負資產係賬面數字,只要一日你供得起,買貴咗層樓唔使死。今日,賬面上係正資產,但係辣招之下,二手按揭不足,市場成交冰封,實際係賬面正資產,成交負資產,你要肯輸先可以賣樓。再講,供得起守得到,負資產就當買貴樓,仍然捱到。但係近幾年買樓要大額首期,蠶食晒你可以守嘅本錢,一旦失業,你連食老本、坐食山崩嘅機會都冇。你又冇能力蝕讓賬面正資產嘅物業,活生生被挾死,賬面正資產嘅恐怖在於不能統計成交負資產嘅樓宇數量,等你仲以為而家樓市健康。

市場嘅滑落規律係一個接一個,先係股票市場,繼而物業市場,最後係就業市場。而殺到落就業市場,物業市場又進一步下跌。

失業率今年會持續上升,負資產宗數會繼續上升,呢個數字放大幾倍,先可以話到你知情況係幾嚴重。

沒有留言:

發佈留言