2016年5月10日星期二

唔上唔落先要頭痕 - 方卓如

2016年5月10日 - 信報

本欄嘅收視率在行內甚高,時不時都有人讓我知道原來佢都有睇。有人話我昨日寫得太灰,其實我只係寫個現實情況,毫無價值判斷。爆煲唔係我講,好多人上年年尾講到而家,只係講極都未爆,人類開始鬆懈。政府都唔會有方法阻止爆煲,亦冇能力去為爆煲善後,我哋可以做嘅,梗係準備爆煲後如何生活。最有錢同最窮嘅都唔使煩,你唔上唔落先要頭痕。

先減債 現金傍身

點準備?減債當然係第一位。連投行嘅打工仔,都沽咗層有按揭嘅大屋,換咗間唔使借嘅細屋,炒埋啲工人,就係為唔知幾時殺到嘅爆煲準備。如果好人好姐,無事無幹,買番大屋請番工人都未遲。

另外,連畢非德都話負利率之下,唔介意攞啲現金出嚟,擺喺床下底。佢有錢過你咁多,都想提現金,你只係有佢嘅零頭,點都要攞啲現金傍吓身啩。唔好笑,逢係有爆煲事件,政府第一時間會做啲乜嘢?就係防止銀行擠提。

以前只要政府拍心口,保證存款安全,存戶就放心,唔會走去搶現金。而家正正係政府借到爆廠,人民對政府冇信心,仲有邊個可以保證防止擠提?希臘又係最佳示範,停市停銀行,你有嘅錢只係一堆數字。攞啲現金傍身,到時你就明白乜嘢係現金為王。

希臘前日國會通過緊縮政策,引發示威騷亂。經濟危機最驚係觸發社會動盪,但往往社會動盪先讓政府有借口重手鐵腕解決經濟危機。97/98、2000年、08/09,近20年嘅金融危機都可以錢債錢還,和平解決,因為政府仲係有錢,可以擔任終極債主嘅位置。

而家終極債主成為最大債仔,係爆煲嘅主角,希臘就係一個示範。唔到你唔驚嘅係,如果有爆煲嘅一日,世界唔會學以往咁安然。

沒有留言:

發佈留言