2016年4月27日星期三

最有霸氣人物 - 方卓如

2016年4月25日 - 信報

上星期最有霸氣嘅人物,唔使講梗係喬治小王子。仲邊有人咁沙卜,着住件睡衣去見總統奧巴馬?呢幅相他日必定重現江湖,就係喬治王子登基之時。但係最抵讚嘅,係佢老竇老母。佢哋冇要個仔執到正去見總統,人哋嚟你屋企作客,小朋友有自己作息時間,話之你係總統。比着係中國人,如果領導人話嚟你屋企探訪,全家由上至下,借都要借件老西撐場。

當然,人哋係皇室,係成世嘅身份,嚟嘅只係工作壽命最多8年嘅總統,小王子肯遲瞓15分鐘已經畀面你。

美股升吓升吓,道指已經升番上萬八點,經歷過加息、油價下跌、中國經濟硬着陸危機,咁多樣事前話係大鑊嘢嘅事情都對美股冇影響,你如果出門一年回來仲以為美股橫行足足一年。唔可以唔佩服美國人對金融財經嘅功力,全世界都驚會冧嘅股市,偏偏美國就可以若無其事。

再一次重申我所講,危機唔爆就等於冇,我哋呢代人係長期活喺危機之中,危機長存已經係新常態。你要分析嘅,唔再係有沒有危機、而家有沒有爆破。唔係有沒有爆破可能,所有危機都有可能爆破,呢樣阿媽係女人嘅分析對你幫助唔大。

下次爆大鑊冇得掹

估計遲早有日會爆,對你嘅幫助亦都唔大,因為過早估啱同估錯冇分別。噢,不對,係有分別,過早估啱輸得仲慘過估錯。估啱你會瞓身,估錯反而你會認輸。好似「Big Short」一樣,估啱嗰班早兩年前已經落重注,要捱足兩年畀人話你錯,其間輸嘅錢,你係唔會有能力捱到開估原來你啱。

下一次嘅危機爆破,規模應該大到全世界都一命嗚呼,窮嘅窮到燶,窮到要設法去搶有錢嘅。你睇而家美國總統選舉,年輕人最支持嘅,係年紀最大嘅Sanders。佢就係最憎啲有錢嘅,要向利益集團宣戰。

全世界年輕人失業率最勁,缺乏向上流嘅動力,但反而個個都不愁衣食,人人有iPhone。佢哋心目中要建構嘅世界,已經唔係資本主義社會,發展是硬道理。

搞多次金融危機,唔再係錢債錢償,用錢可以解決,會引發social unrest。你冇辦法阻止下次危機爆發,亦唔需要期望有方法為危機爆破善後。你可以做嘅,就係當冇事發生,繼續在爆發之前盡擸多啲資源。

沒有留言:

發佈留言