2016年4月27日星期三

千祈唔好讀咁多書 - 方卓如

2016年4月22日 - 信報

「方帥,又到星期五,有乜嘢可以點醒我哋啲做細嘅?」

「草蜢仔,你啱啱出嚟做嘢,千祈唔好怕蝕底, 有得做要盡做,但係有得賺就唔好賺盡。除非你諗住刮一筆即刻着草走佬上岸,否則的話,山水有相逢。

記住,如果你醒目嘅話,你應該使唔晒你賺嘅錢,唔使咁心急鋪鋪盡擸。仲有,呢一行好邪,有時候你肯跌啲,到頭來攞得仲多。貪係動力,但係唔使鋪鋪盡貪。不過好難,呢行要成功就要去盡,懂得收放自如,係道行。」

不要鋪鋪賺盡

「嘩,方帥,一嚟就咁高深,好難頂啫,有冇啲輕鬆啲嘅,都係想聽吓故仔啫。」

「最近失業率上升咗少少,唔好掉以輕心,係趨勢。經濟唔好,大家最驚嘅就係冇咗份工,而裁員減薪正正係經濟唔好嘅必然後果。

現代社會用工作嚟分配資源,用勞力去得到資源分配額,即係出糧。冇咗份工,即係冇得分配資源,正常人都會憂心。不幸地,失業已經變成已發展國家嘅新常態。原因好多,互聯網興起唔需要咁多人手,生產過剩又唔再需要咁多人手,科技進步更加消滅咗好多工種。將來個個都要識得寫Apps,就好似而家要識英文一樣。未來全部人都要做程式員,因為程式員以外嘅工作都係電腦同機械人做晒。咁多人冇工做之後,社會憑乜嘢去分配資源?我都諗唔通。」

「想輕鬆啲啫,你就嚇我話冇咗份工,誇唔誇啲?」

「草蜢仔,早識你十年,我就會勸你千祈唔好讀咁多書,早啲出嚟做嘢,食埋條水尾。你廿幾歲人,讀完書之後,出嚟嘅世界係元氣大傷,三日唔埋兩日又有危機,一鑊又一鑊蠶食你副身家,到最後連份工都無埋。如果早十年出嚟打滾,早啲出嚟捱,趁社會未畀我哋淘空,你仲有機會搵定啲水腳,而家就好艱難,要你好叻仔先得,可恨我識遲咗你十年。」

「嘩,十年又十年,聽你講成日都唔知你講乜,我走去食碗雲吞麵好過。」

沒有留言:

發佈留言