2016年4月6日星期三

恐懼之外另一值得恐懼 - 方卓如

2016年4月6日 - 信報

今年股市嘅主題必定係債轉股,據說有成萬億嘅債務有待轉成股票,咁大規模,股市想唔嚇到跌都難。債轉股,究竟係好事定壞事?

答案視乎你係乜嘢身份。如果你係內銀,唔使講梗係十分悽慘。你以為債轉股可以幫到內銀消除壞賬,免於虧損?錯。要撇除壞賬,令賬面虧損是必然的。但係壞賬變成壞投資,埋單計數一樣都係虧損,只不過輸少啲,一個輸足十成,另一個可能輸七成。一手債仔嘅股票,難保佢價錢唔會跌到殘,年結嘅時候一樣係輸錢。

腦筋急轉彎嘅你可能叻唔切,即時反駁:「唓,內銀變成大股東,其他股東攤薄晒,都冇人有貨沽。內銀自己唔沽,街又冇人沽,股價唔跌,內銀賬面唔會蝕,你呢個白癡唔識嘢,都唔使叫你同我去銅鑼灣數吉舖。」內銀唔會沽係啱,弊在內銀都唔會托。大時代嘅後遺症係,冇業績支持嘅公司,冇人出錢托,股價就不能抵抗地心吸力。

患絕症走去吊鹽水

債轉股,連原有大股東都攤薄埋,無人駕駛,股價缺乏動力。內銀首先由債主變成股東,失去了利息收入;繼而手上股票跌價,變成賬面虧損;萬一債仔供股集資,內銀又唔見一筆。思前想後,債轉股只係將內銀嘅煩惱延長,本來絕症得番3個月命,而家要你吊鹽水吊足3年死唔去。

債轉股明明係好多呆壞賬處理嘅手法,點解今次唔得?原因係通常債轉股都有個白武士,銀行肯變成股東,就係博白武士有本事化腐朽為神奇,唔使渣都冇。如果冇白武士出現,銀行點會肯做股東,一定清盤,執得幾多得幾多。而家大規模債轉股有冇白武士?有,就係中國嘅股民。債轉股只係第一步,第二步係要股民肯畀錢參與買股票,銀行先有機會將股票變鈔票。否則,手上投資嘅公司終極命運都係清盤。要股民肯做白武士,先決條件係股市一定要好,令大家認為有得博,買入股票可以有錢賺。換言之,如果債轉股係一套有部署嘅策略,一萬億嘅債轉換股票嘅同時,股市必然要𣈱旺,否則轉為股票之後都係死路一條。有咁嘅想法,債轉股嘅時代,應該係炒市唔炒股,個別有份參與債轉股嘅公司,無論係債主定債仔,股價都唔會有表現。反而,其他冇債轉股成分嘅股票就十分熱烈,帶動市場氣氛,造就債轉股大功告成。

戲本應該係咁寫,但係經歷過大時代,領教過阿爺對調控股市嘅能力,其實同一套50萬預算,由五個無名無姓嘅後生仔拍套最佳電影差唔多,好多前輩都覺得唔係實至名歸,純粹被政治騎劫。亦即係話,債轉股係繼恐懼之外,另一樣值得年輕編劇恐懼。

沒有留言:

發佈留言