2016年3月1日星期二

從來活在危機之中 - 方卓如

2016年2月25日 - 信報

同樣係做官,財爺講嘅係人話,全城即刻皇恩浩蕩,直情好似希伯來人遇見摩西,等佢打救,由佢做特首咁就一天都光晒。唔好話香港人坎坷或要求低,有人走出嚟賣口乖就眼前一亮。畀人折磨虐待咗3年,搞到大家人唔似人、鬼唔似鬼,識講人話嘅官,我哋以為已經一早絕晒種。財爺快啲開Facebook,唔係畀人like你,係畀人睇你like乜,咁就知你係賣口乖定真材實料。

早前講過美國、歐洲、日本、中國、產油國,全部都有危機,問題係邊個爆先,雖然爆先嗰個都會拖冧全世界,但未爆嘅就等如危機唔見咗。咁你估邊個爆先?產油國差唔多全部都係單一出口,唔賣石油都冇嘢賣,點減產?最弊係伊朗解除禁運,佢咁多年都未賣過油,冇賣油收入,都係日復日咁產油。而家可以賣,賣得一蚊都係賺,點會減產?委內瑞拉,接近全國破產,唔賣油,饑荒都似,點減產?油價可以由高位跌近八成,全球需求冇減少八成啩。所以炒賣活動同實體經濟係息息相關,千祈唔好再迷信咩埋頭工作、不作炒賣,唔係嘅話你突然畀人炒咗都唔知咩事。

對沖基金成日錯

中國而家做緊經濟學實驗。一個國家,只可以在貨幣政策自主、固定滙率、資本自由流動,三者選擇其二,不能三者兼得。中國絕對係貨幣政策自主,降息降準,想點就點。剩低嘅係,究竟要滙率穩定還是資本自由流動?而家好似兩者同時兼備,對沖基金賭佢滙率頂唔住,外界又估遲早資本管制。如果中國最後三者俱備,不但只係經濟奇蹟,經濟理論都要改寫,攞諾貝爾獎嘅Robert Mundell都要被搣柴。

提一提大家,雖然對沖基金落重注買人民幣貶值,但係對沖基金成日都錯。寫咗十二版紙話中國唔掂嘅Kyle Bass,佢有隻基金係專同藥廠打官司,話佢哋嘅專利無效。若果勝訴,股價必定大冧,沽空嘅就發達。最近呢隻基金已經退番錢畀投資者,失敗收場。危機唔爆就等如冇,你見到有危機所以諗住贏,隨時輸凸。記住,你有生之年,從來都係活在一個又一個危機之中,香港尤甚。

沒有留言:

發佈留言