2016年2月12日星期五

回到用腦年代 - 方卓如

2016年2月11日 - 信報

今日唔使點寫啲行貨拜年說話,直入正題。今日亦都唔使估黑盤定紅盤,必定大冧。

鬼佬新年一開始就跌,唔多老黎;中國新年後仲衰,大冧市。火猴年好貼切,紮紮跳,喺樹上面一跳到底,然後彈起,弊在底喺邊同彈幾高冇人知。

全世界已發展國家嘅國債,有四分一已經係負孳息率,即係揸到尾嘅話,要蝕錢。買得國債嘅錢, 全部都係聰明錢,否則就唔會識得走去買國債,學你一樣淨係買股票,股價潛水就當長線投資,又或者存入銀行唔理。負孳息率唔等於負回報,只要繼續有人肯用更高價錢幫佢買,負孳息率一樣可以有正回報。但係負數嘅yield都肯買,除咗係Mandate限制唔揸得太多現金之外,就只係因為市場上沒有比國債更好嘅投資。

一個月前我問市場中人,佢話大家係悲,不過未驚;一個月後,相信愈嚟愈多人開始識驚。驚係好事,因為驚先至會向底進發,要到底先可以引人入場。而家等緊爆煲事件發生,未有一兩單令人愕然崩潰嘅新聞,未叫到底。

由悲到驚係好事

香港人最要用腦嘅年代,其實係首富當年白手興家嘅時期。自此之後,香港人開始舒服,改善生活水平順勢自然,正所謂環境迫你發達,陳冠中都話佢嗰代人幸運到不自覺。打工儲錢買樓,股票長揸收息,呢兩條橋唔使你用腦,有份工坐得印印腳幾十年就發達。而家?冇呢支歌仔唱,買樓唔可以發達,要發達先可以買樓;股票唔可以長揸,滙控(00005)渣打(02888)係最好例子。香港人家陣要動好多腦筋,諗到頭都爆,先可以搵到兩餐晏仔,唔似舊時咁舒服。

最辛苦嘅,其實係而家啲香港讀緊書嘅大中小學生,佢哋最慘。呢幾年所有嘅衰嘢都係衝住啲後生仔佢哋嚟,30年前傾香港前途佢哋未出世,而家傾佢哋自己嘅前途又冇佢哋份,我哋呢代人將香港舐乾舔淨,佢哋咁早就要諗自己將來點算。回到首富當年要飲魚湯吸新鮮空氣醫肺病嘅時勢。每代人都要思考同爭取自己嘅生存方法,只不過40年來我哋唔使點煩,舒舒服服。而家開始,大家都要用腦。

沒有留言:

發佈留言