2015年12月9日星期三

叻仔未必想做到最頂 - 方卓如

2015年12月8日 - 信報

金融行業成條食物鏈最top嗰一層,應該係呢一行所有人嘅最高目標,皆因呢一層係食得最厚肉,而且屬風險最可控嘅境界。有啲咁嘅事?唔係話風險同回報係掛鈎咩?

最厚肉應該最危險先啱喎?你又一次被人洗腦,風險高回報高,係用嚟氹你買啲垃圾嘢,亦同時用嚟賣啲回報低嘅嘢,將佢包裝成風險低,你咪收少啲都肯買。

雷曼債券可以蝕到一蚊都冇剩,渣都冇;風險超高,回報只係可憐嘅接近定期,你仲相信風險回報成正比?

最孤獨嘅行業:金主

食物鏈最高呢一層,要畀個title佢,最貼切應該係金主。金主呢兩個字,一睇就知,就係有錢嘅意思。冇錢嘅係做唔到金主,唔會有機會做最厚肉嗰一層,空手道只可以做派牌,落注嗰個先有得贏。不過,有錢唔係重點,有錢嘅人何其多,還要做「主」。做得主,要有技術、有deal source、有網絡,最重要係有腦,諗到唔同嘅方法之餘,仲要聽得明唔同嘅建議、邊樣最着數。有錢有腦,先可以做到金主,做到最高嗰一層。

人哋話最孤獨嘅行業,係作家同政客,只係聽自己一個,唔可以旨意其他人。其實,金主都係差唔多,作為最頂嗰一個,下面全部只可以聽命於你,唔能夠人哋講乜你就聽乜。金主有時會同金主二號合作,甚至三號、四號,作個金主聯盟。但係個個都又有錢又有腦,一山已經不能藏二虎,兩隻老虎迫在同一個山窿,好易打交。所以金主通常都係獨來獨往,偶爾幾個老友合作不同項目,整體上都要各自各。

點解唔係咁多人會上到金主呢個位?因為金融呢一行,太多人讀得太多書,太多叻仔。叻仔最叻嘅,係計算。

當叻仔去到第二、第三層時,已經豐衣足食,幾部車、廿隻錶、一隻艇,仲點會諗再用力行多步,做金主?金主係孤獨嘅,但係金主下一層就好熱鬧,熱烈地彈琴熱烈地唱,使鬼咁辛苦行多步。金主唔係神秘行業,做得有名堂嘅金主,好多人都聞其名,只不過唔係咁多人夠意志力行到呢一層。而且,講真嗰句,地球生產力過剩,要過舒適生活唔需要好多資源,金主嘅生活唔係好得過下兩層好多,分分鐘生活質素普通過中產,唔使做到最top,你都夠嘆埋下半世。

沒有留言:

發佈留言