2015年12月17日星期四

中環返工唔一定係中環人 - 方卓如

2015年12月17日 - 信報

而家夜晚揸車尤其是電單車要特別小心,多咗大陸人有香港車牌揸香港車,佢哋當正呢度係大陸,紅燈冇車就可以轉彎,明明你綠燈直行都要閃避。嬲?千祈唔好,全世界都想食肥肉嘛,唔通你想食齋乎?中環人最近俾人話無奈,叫人嘖嘖稱奇。中環如果係地理位置嘅意思,我明白,的確有機會感到無奈。你本來搵份工,點知公司地址喺中環,地理上你都可以叫做中環人,咁所有香港人可以出現嘅無奈,例如加班勁多、人工勁少、無乜前途……諸如此類,中環人梗有。

但如果中環係一款工種或價值觀嘅代表,咁你話有無奈就真係好難明白。中環作為一種價值觀,中環人係啲乜嘢人?應該係不停動腦筋點樣生存,唔放過任何機會,而機會唔係天跌落嚟,係你見到任何蛛絲馬跡,立刻度橋點樣轉化成機會。中環人未必會一帆風順,打工隨時俾人炒幾次,做生意隨時俾人呃幾鑊,但係次次都可以搵得番份工,鑊鑊都可以企得番起身。中環人可以喺中環生存到,去到邊度都唔會餓死。

唔認命 靠雙手打天下

無奈?中環人點會有時間無奈?佢發覺唔對路嘅時候,已經搵緊第二條路走。無奈嘅前提係認命,你認命,覺得無能為力時不我與,先會無奈。中環人點會認命?打入去中環,就係因為唔認命,要靠自己雙手打天下。到你打到周身傷痕,始終無功而還,到時你會退出中環,另外找尋一片天地,到時你已經唔係中環人,到時你可以無奈。

其實有好多喺中環返工但心態一啲都唔中環嘅人;中環有唔少報紙檔,地理上佢哋都係中環人,但佢哋唔會周圍叫自己做中環人。餘此類推,好多返寫字樓、讀過書、律師會計師銀行家,只不過碰巧在中環返工,心態價值觀一啲都唔中環。換了辦公室在觀塘,佢哋做嘅嘢都係一模一樣,同樣地無奈,只不過唔會叫觀塘人的無奈咁無型無款。

沒有留言:

發佈留言