2015年9月8日星期二

唔博等幾時? - 方卓如

2015年9月8日 - 信報

大學生而家讀完書出嚟做事,人工同廿年前比,多少少。但係而家大學生出嚟創業嘅機會,就比廿年前多好多。廿年前畢業出嚟做嘢,一皮嘢,不知幾好使;年年加人工,加得少搵過第二份,安安份份,總會做到夠你退休過世。過去廿年,係大公司生存者嘅年代,你懂得點樣喺大公司大機構生存,唔強出頭,唔爭風頭,默默耕耘,交到功課,你自然食好住好,得咗。

廿年後今日,畢業都係一皮嘢,就算你唔使畀屋企,每個月都係掹掹緊,顧得食就冇得着;顧得着就冇得玩。你唔去日本旅行,剩番嘅錢你估夠首期?買部iPhone都唔見咗。

升職冇咁快,裁員就第一個。負責裁員名單嗰個,係一個頭髮稀疏,深近視,屋企有兩個細路,營營役役嘅中年男人,佢好自然會裁走羽翼未豐,未夠經驗幫公司賺錢,卻要資源培訓嘅新人。況且,呢班新人將來就係代佢個位嗰個,唔裁佢裁邊個?畢業之後去大公司大機構打工,要生存唔容易,生存到亦未必幸福。

創業成本大跌

反而,佢哋今日去創業就易過廿年前好多,廿年前你要租寫字樓請人先叫創業,至少裝部電話整部Fax機。而家?你攞部電腦去咖啡店坐一日,咁就係開咗檔㗎喇。

再盡啲,拿住部iPhone坐緊地鐵都做到生意,秘書都唔使請。以前Call機有秘書台,做你秘書聽口信。而家點會有人搵你唔到?出嚟打工嘅,人工廿年冇乜加過;但係出嚟做生意嘅成本,廿年嚟就跌咗好多。

年輕人,而家唔係要喺大公司生存,係要喺成個社會度生存。以前有大樹好遮陰,而家時興斬樹,再冇依靠,靠自己跳落水游。人係習慣向以前學習,跟隨以前成功人士做法;但現在開始嘅成功方法,肯定以前從未出現過。唔使怕自己冇經驗乜都唔識,大你廿年嗰啲冇頭髮嘅中年男人,同你一樣都係乜都唔識。與其(手豆)嗰一皮嘢搵朝唔得晚,出嚟放膽博一博,總好過你日日帶飯為供層樓。

沒有留言:

發佈留言