2015年6月2日星期二

狂牛任務未完 - 方卓如

2015年6月1日 - 信報

香港上周四跌咗800點未算係股災,A股跌咗6.5%就得人驚啲,因為內地有跌停板機制,實際上跌嘅幅度係可以勁過6.5%,只不過機制令佢分幾日跌。《經濟學人》都出聲話A股泡沫太勁,但係出現調整又唔會太過影響經濟,因為股市佔GDP唔係咁大,即係冇講嘢。

內地大媽唔會睇《經濟學人》,所以佢嘅長篇大論分析對A股係冇影響力。反而嗰啲微信追蹤戶,什麼格隆匯、雪球,佢哋先有影響力。不過,佢哋唔會夠膽寫嘢嚇人推冧個市,後果會比輸錢更嚴重。

A股靠阿爺夠撐

話A股太高係因為盈利追唔上股價,但係喺美國盈利追唔上股價嘅公司亦唔少。Tesla到而家都未賺錢,股價現時係二百幾蚊美金,談不上什麼市盈率。又唔見《經濟學人》話Tesla係泡沫?架車有型有款,仲識搵人寫軟性鱔稿推銷汽車,該公司股價一樣可以係泡沫,正如股王老闆係中國首富咁威水,股價都要受制於地心吸力。盈利同股價唔一定掛鈎,中外一樣。

A股太高係因為做唔到個勢、股民肯攬住股票當寶。股票唔派息,其實係郵票,賺多多錢都冇用,但係只要你懂得整到人人都想揸股票而唔想掟你,咁你隻股票就唔會有沽壓。有時,反而公司賺錢更加做唔到呢步,公司賺錢反而令股東想沽,因為睇穿你係得咁多,唔會有懸念令下手肯接手上股票。中港股市而家係買阿爺想搞旺個股市,用股市救經濟。只要一日仲係咁估,大家就放心入市。

到目前為止,未見阿爺有大手批股行動,未有大額出售資產,狂牛市到目前為止仲未完成救經濟任務。心思細密嘅阿爺,點會半途而廢?反而外國勢力就好大可能唔想阿爺股市救經濟成功。內地樓市可以係封閉市場,但股市要達到救經濟目標,就唔可以完全封閉,係要有外面新錢進場,咁先可以避免塘水滾塘魚,財富內部轉移而冇實際進賬。《經濟學人》類似A股太高就爆嘅說法,未來你會聽好多。

記住,遲早一日會冧,但弊在冧之前升到開巷,你太早睇啱隨時輸得慘過睇錯。

沒有留言:

發佈留言