2015年5月15日星期五

工作就係開會 - 方卓如

2015年5月15日 - 信報

近期,最潮最多人大開眼界希望模仿的,應該係唔使開會嘅CEO。每個人,無論打工好、老闆好,總有啲時間要開下會。同客、同下屬、同老細,你點都要同人交流吓、傾幾句啩?坐定定喺間房,好難淨係講幾句正經嘢就散水走人,一定夾雜住啲廢話。啲人唔鍾意開會,就係覺得呢啲廢話嘥時間,開會人愈多,廢話按比例增加,就算係正經事,一人一句,正經話都變咗廢話。唔鍾意開會,覺得開會浪費時間,係好正常嘅。

拍檔傾合作不輕鬆

但係如果你想做金融界最高級嘅工作,開會就係你日常生活一部分,唔到你唔開。傾deal唔開會,點傾?呢啲會有別於公司內部為開而開嘅會,全部在座人士都是有目的而來,目標非常清晰,廢話少講。呢啲會就真係角力場所,盡顯真功夫。唔一定係談判式零和遊戲,可以係傾合作,大家win win。

大家坐埋一條船嘅,你唔係諗點樣賺盡佢,係諗點同佢一齊搵街外錢,點樣同佢分得勻。唔好以為唔使爾虞我詐就輕鬆好多,要諗條橋賺到街外錢,分得勻大家冇拗撬,兼且可以繼續長做長有,好難。做對手可能係一次過,搵完佢笨以後唔見。拍檔嘅嘢,人心會變。上次得嘅,下次可能唔得。要照顧拍檔不斷進步嘅要求,唔容易。基本心態係,只要計自己嗰份,滿意就得,千祈唔好眼紅隔離。永遠唔滿足嘅話,辛苦嘅係自己。

做deal開會,講嘅說話係一回事,但係成個過程都係傳達緊message。去邊度開會、點坐、時間幾長、要唔要佢等、講到邊就暫停、食唔食飯直落……統統都係傾deal嘅一部分,唔只係開口說話嗰一part。有啲人好叻,有啲人搞唔掂,關鍵除咗係你見得多唔多之外,係你識唔識做人,夠唔夠細心,都好大分別。開會開得叻嘅人,佢個人本身就一定要係叻人。同啲廢人開會,個會自然廢。

沒有留言:

發佈留言