2015年5月5日星期二

慢牛依然係隻牛 - 方卓如

2015年5月5日 - 信報

帆船比賽其實仲辛苦過玩毅行者,48個鐘冇得瞓行山,在海上面一樣係幾十個鐘冇得瞓開船。山上面有乜嘢唔對路可以棄權走人;然而,大海茫茫,你想唔玩點都要捱到返埋岸先走得。你可以訓練自己行山行快啲,減少自己在山上面的痛苦時間;但海上面,唯一可以決定你要捱幾耐嘅,係風。喺海上面冇風,停喺度兩粒鐘經常發生。你能夠做嘅,喺烈日當空下,等。唔使講其他暈船浪食飯去廁所等等所有令你好唔自在嘅惡劣環境,帆船作為唯一一種被動式運動,比行山跑步更加可以刺激你反省思維。

唔只香港人關注中港股市慣咗行turbo大踏步往前走,鬼佬傳媒一樣見到呢次A股升一倍係一件異常事件。

《金融時報》專欄分析,A股由2014年1月開始向上升,同2005年9月開始升嘅走勢類似。如果走勢一樣的話,而家只係去到山腰,離爆煲玩完仲有好遠。

「阿爺」嘗甜頭未玩完

同上次唔同,今次上升有外資參與,來自四方八面的錢,可以將石頭推到上山頂,跌落嚟亦當然可以狠好多。

雖然上升得嘅終有一日會跌落嚟,但跌落嚟之前嘅上升時間,係可以長到你唔信。股市專收叻仔,但贏錢嘅通常係啲超級叻仔。超級叻仔知道自己其實同玩緊帆船無分別,好多嘢唔係你控制晒,咁多變數你亦知唔晒。有風可以行得快,個市就嘅,就放膽啲,去盡啲,但你唔會知風幾時會停。所以呢個世界冇賺盡,落到袋先係自己錢,最後贏幾多整定,同鬥船一樣。

呢次升市未完,「阿爺」啱啱先嘗到股市救經濟嘅甜頭,唔會咁快畀佢完。下一輪催化劑係A股加入環球指數,呢個目標未達到之前,狂牛只會變慢牛,但依然係隻牛。

沒有留言:

發佈留言