2015年5月19日星期二

唔會再有「大時代」 - 方卓如

2015年5月19日 - 信報

全世界都沒有香港市場的特點,最有升值能力的股票,就係本身業務做得麻麻哋,甚至乎蝕錢,但係資產負債表簡單,沒有債務,呢啲就係市場上稱之為殼股。愈係本業做得麻麻哋,冇乜起色,投資者愈要買,呢個現象係香港獨有。

我之前講過,呢個現象係對投資者嘅最後保護,不單只唔係壞事,仲係香港欠缺小股東保護機制下,一道天然嘅逃生門。Enron嘅股東可以蝕到渣都冇,退休保障計劃放晒喺Enron嘅員工,最後乜都冇。喺香港,面臨清盤,長期停牌的公司仲可以有白武士打救,因為殼有殼價,執番靚仔又係一條好漢。賣殼其實係一個recycle過程,將上市公司循環再用。香港市場嘅活力,好大程度係因為有呢個殼嘅特點。

場景不同 張力欠奉

想知道邊啲公司係殼嘅首選,坊間已經有好多人寫過。公司蝕錢嘅,本業冇乜即時起色嘅,係先兆。減少不必要投資及業務嘅,係前奏。股價不明不白上升嘅,通常唔係無緣無故。而家市況咁旺,人人預期北水繼續南下,類似嘅尋寶遊戲,唔會停。

「大時代」如果係現今電視台嘅產品,內容未必會有當年咁震撼。冇咗個交易場所已經爭好遠。如果方展博躲在辦公室炒期指對丁蟹,畫面上邊會咁有張力?沒有一大班人寫黑板,點可能有經紀們拍手掌嘅熱鬧場面?鐵索連舟咁詩意嘅高深比喻,喺而家水平咁高嘅觀眾眼裏,冇乜神秘感。而家啲編劇就算有心有力想整套《大時代》,佢哋要認識市場操作嘅水平,比以前要高好多。如果有咁嘅認識水平,點會去做編劇,走鬼咗去炒股票啦!

沒有留言:

發佈留言