2015年4月22日星期三

股市拉動經濟 - 方卓如

2015年4月21日 - 信報

林少陽幾時都係大師級,我聽佢講未輸過。佢話遲早過三萬二,你唔信就贏少好多。佢話呢個市況毫無技術可言,全對,只係睇你夠唔夠膽,同有冇耐性。佢話中國而家靠股市救經濟,呢句就真係語重心長。

股市救經濟呢一招,係美國佬用先。2008/09年生靈塗炭,美國大印銀紙,目的係避免大蕭條,經濟會唔會有起色已經唔係當時可以預見。一輪唔夠,第二輪;第二輪唔夠,第三輪。

前後出了三次QE,經濟反應唔直接,但股市就即時有反應。之後發覺,原來唔係經濟影響股市,反而係股市拉動經濟,股市好令到經濟數據有起色。呢招反過來先炒股市再搞經濟,畀全世界見到,所以連日本同歐盟照跟,印銀紙,股市上升,再等財富效應帶動經濟。

中國印銀紙其實狼過美國,但銀紙一開始唔係流向股市,落咗一啲有權勢嘅人手上,無論係個人定係有背景嘅企業。

狂牛唔會咁快完

結果係通街法拉利,屋企有幾億現金。經銀行走入企業嘅錢,要還。借完錢賺唔夠,還唔到錢,對兩家都冇利。

炒股票唔同。股票炒起,公司集到錢,唔使還。市旺,股民賺到,冇投訴。炒爆咗,市冧,錢入了強者之手,洗完牌又嚟過。印咗出嚟嘅錢係唔會消失,只不過唔知佢收埋喺櫃底定係放出嚟流動。股市暢旺,係最能夠吸引床下底資金出籠嘅招數。

如果知道股市係用嚟救經濟,就會相信今次股市狂牛唔會咁快完,亦唔會二萬八就玩完。

香港提供一個狂炒嘅平台,又唔驚爆煲影響13億人生計,可以集合世界各地資金,香港人記住唔好妄自菲薄,你哋打出嚟嘅基業,對國家依然有貢獻。

沒有留言:

發佈留言