2015年3月17日星期二

愈蝕愈要買 - 方卓如

2015年3月11日 - 信報

唔好怪咁多香港人好似喺度擦緊大陸鞋,冇晒尊嚴咁。你睇蘋果,搞場發布會,一開波就西湖分店,內容又大玩WeChat,又要整隻金表等你班無金不歡嘅土豪去搶購。連好地地踏踏實實嘅notebook,都要無端端整部金色。究竟係潮流興金色,還是想引起中國人購買欲,自行判斷。反正成場發布會,sell中國根本係毫無掩飾。同香港唔同嘅係,蘋果擦大陸鞋只係搵錢,唔會影響Tim Cook嘅生活。

但香港,擁抱水貨客,全城着國服,好難唔搞到13歲後生仔雙眼通紅,連阿伯小朋友都唔放過。

改變世界 非賺到盡

蘋果貴為有史以來全世界市值最大嘅公司,P/E只係得嗰15倍,反而中國首富嘅股票,P/E幾十倍。即係話,炒到興高采烈,唔一定見到盈利超級增長嘅,仲多人追捧過改變世界,永遠搞啲新嘢出嚟嘅公司。咁搞法,仲邊有人肯去價值投資?你去價值投資嘅結果,就係落後於人,落後於大市。你等得,畀錢你去投嘅有錢人唔等得。你用價值投資,唔會敢買中國首富嘅股票,但係偏偏唔識價值投資嘅先贏錢。

咁即係話,除非你以後只買樓唔買股票,否則你就要諗番套啱時宜嘅心態。你以前覺得荒謬嘅嘢,而家好多時候已經變咗新常態。例如細價樓可以變呎價最貴樓,P/E5倍可以再跌到P/E4倍,愈蝕嘅公司股價愈堅挺,因為意味非賣殼不可。上市公司而家唔係用嚟做生意,係做deal。邊間做到靚deal,你就要瞓身撲埋去。

香港有咁獨特嘅投資環境,就唔可以學人啲規例。Tesla係上市公司,Elon Musk話事。但你估佢有幾多股票喺手?同散戶差唔多。佢唔會因股價上升變首富,但畀中國人揀,會寧願做首富,唔會揀改變世界。

沒有留言:

發佈留言