2015年3月17日星期二

做生意就係造市 - 方卓如

2015年3月5日 - 信報

你有冇見過,恒地(00012)可以一日升兩成?難啲呀呵,成千幾億市值,升兩成唔得了。但係估唔到,市值高過恒地,成二千幾億嘅公司,就做到一日升兩成,呢啲就叫做炒股票喇。

所以話,前輩教落,買股票要買當頭起,要懂得識於微時。愈係買在個頭將起未起時,你愈賺得勁。買啲人人都識,見慣見熟嘅,最多每年等收息,邊有一日升兩成嘅興奮?呢啲機會,今年陸續有嚟,絕對係大時代。

股票經紀可以係式微行業,亦可以係令你發達嘅行業,睇你點做啫。你淨係坐喺到等電話,冇嘢做自己就炒埋一份,賺得幾多?如果你走多兩步,走出去識多啲high net worth,識多啲基金,識多啲上市公司,你主動做到matching,肯定多過你每單收幾滴。行行都係,最緊要用腦,有腦就識得搵路走。行行都係,個個都咁做,點解有人坐私人飛機,有人就返屋企打機?

乜嘢叫做生意?Business is to create a market,做生意就係要製造市場,簡稱造市。市場最緊要係乜?要有地方?要有貨賣?錯!最緊要係人氣,有人買有人賣,人來人往,人馬沓雜,咁先係market。Steve Jobs就係造咗個電話市場,軟硬件都有,連賣電話機殼都搵到餐晏仔,仲唔厲害?喺香港,地產商最叻就係製造market,你呢邊出辣招減少銀行按揭成數,另一邊地產商就提供足額二按,前後做足九成。地價投高啲,抬高麵粉價,麵包自然冇得平。

股票嘅market最難create。股票唔同起樓,地皮有限,但係股票冧把接近無限,供應源源不絕。股票非常liquid,一唔啱玩,散水,以後唔翻轉頭。你夜晚點都要搵瓦遮頭,所以地產有剛性需求,㩒住你搶。股票唔買你唔會瞓唔着覺,所以你會見到好多冇成交嘅股票,好多市盈率單位數嘅股票,就因為股票嘅市場冇被製造起來。

沒有留言:

發佈留言