2015年3月17日星期二

用報告反駁報告 - 方卓如

2015年3月17日 - 信報

互聯網最厲害亦最令人聞風喪膽嘅,就係放咗上去嘅嘢,幾耐都可以搵得返。睇番2007年Steve Jobs上台介紹iPhone,佢話一年電話出機九億幾千萬部,1%市場佔有率已經不得了,蘋果就要起碼做到呢個數。

7年之後,Steve Jobs已經用唔到蘋果表,iPhone 2014年出機接近一億七千萬部,超過晒佢當年嘅謙虛預期。

如果唔係有Android搶爛市,iPhone仲勁,只不過我哋就冇咁多好嘢玩,冇競爭點會迫到商人出真功夫。

兩招反擊沽空機構

一間公司瘋狂膨脹,一個行業極速轉型,行業大佬全面被淘汰,幾年間就可以一步到位。無論你做生意或者做炒賣,都話明你知,你跟唔切,轉身慢,結果只有死路一條。

上市公司最怕咩?好多嘢都怕,近年最怕就係畀沽空機構狙擊,出一份幾十頁嘅報告話你有賬目問題。平時唔會覺賬目可以刺激股價上升,一有賬目問題就可以將股價推冧到停牌,證明賬目呢家嘢,成事不足,敗事有餘。要對付沽空機構報告,得兩個方法。

一係即刻停牌,搵夠支持者復牌後自行買股票,挾爆沽空機構。

二就係以牙還牙,用幾十頁報告逐點反駁報告,最近例子有新加坡的Noble Group。

Noble Group嚴格嚟講,冇畀沽空機構狙擊,因為寫衰佢哋嘅公司話冇沽空股票,只係替天行道。咁有正義感嘅背後,可能只係與舊夥計有牙齒印、復仇。

無論目的如何,Noble Group就係收到長篇報告,指賬目有問題。報告一出,股價下跌16%。

賬目問題有兩種,你賬目上面嘅數字唔存在,或者你計算方法有問題。前者係低手,你話成個樹林係你嘅,點知一睇,原來冇樹嘅,就乜都唔使講。後者唔同,計算方法,你話我錯,我話我啱,邊個有時間有心機有資料去計你誰對誰錯?只要你有本事寫份仲扎實過沽空機構嘅報告,邊個嗰份難明啲,邊個就係真理。Noble Group做對外傳訊嘅,係上市委員會副主席。要辯證賬目冇問題,點會有問題?以報告反駁報告,強項。

沒有留言:

發佈留言