2015年2月3日星期二

中後防遲早俾人攻破 - 方卓如

2015年2月3日 - 信報

金融服務業要輸入內地人才,這是一條偽命題,從來金融界一直就係「無掩雞籠」,邊個都可以走入嚟搵食,你有本事就得。而本事呢兩個字仲非常廣泛,唔單止睇你讀過乜嘢書、有乜嘢quali,仲可以睇你有冇錢,有冇人脈,同邊個係你老竇。

唔好咁狹窄以為金融界淨係得做大刁嘅投資銀行家,幫你「走走糴糴」嘅私人銀行家都係金融界,佢哋識得多有錢嘅uncle、auntie絕對係優勢,你讀得書多都冇得同人爭。

一條龍自己人

有本事嘅人,唔理你內地人外地人,土豪定鬼佬,不嬲都係有能者居之。工作簽證難攞易攞快攞慢攞是政府嘅事,但從來冇試過落閘阻人。最高端嘅金融操作,簡稱為老細,更加係中門大開,你夠錢就歡迎你埋枱,連簽證都唔使。

唯一要靠本地知識嘅,就真係中後防嘅位置,settlement同compliance。呢啲位置,識幾多人都冇用,要識例、要浸、要慢慢教。以前啲金融界外勞,即買即用,貪你識人同有錢,擺到明係利用你。將來連中後防都有外勞,就係肯用時間投資嚟訓練你、培育你。究竟外勞有乜嘢地方優勝過陀地?好簡單啫,同聲同氣,前中後一條龍自己人,開會都唔使就你啲唔鹹唔淡嘅普通話。其他嘅一條龍好處,我唔使多講。

以前話香港人守住中後防,保持香港核心價值,令投資者有信心。而家要前中後一次過鏟起,香港人有冇得做唔理得你,你問我係好定唔好,唔需要我多講。

而家最當紅嘅演講嘉賓,梗係首富啦,只不過係馬首富而唔係李首富。馬首富講嘢叻到爆,好多人都領教過。15年前佢第一次嚟香港講嘢,我都聽過,那時候佢剛剛紅,上咗Forbes封面,一開聲,真係全場靜晒聽佢講。唔係因為佢紅定唔紅,係佢講嘢的確有吸引力。呢個世界,就係有啲人講嘢寫嘢吸引到人追住聽追住睇。有冇得學?我唔知。但係識講嘢嘅人,做乜都可以遇神殺神。你要快啲搵吓自己有乜強項,如果talk又唔talk得,做中後防又唔熟例,神都幫你唔到。

沒有留言:

發佈留言