2015年2月17日星期二

迫到財仔發達 - 方卓如

2015年2月17日 - 信報

財仔要唔要監管,可能未有迫切性,但財仔成為現在最火紅的生意,是事實。點解財仔從來唔似銀行證券行那樣,有專門的機構服侍監管?只需要問警察攞個牌,放數年息唔過60厘,唔叫做大耳窿,就隨便任借?皆因財仔以前叫貴利,有名有姓,要錢可以問銀行借,唔係最王道嘅融資途徑。

另外攞財仔牌的,本身原意唔係用來做一門獨立嘅生意,係用嚟扶助原本的生意。證券行要做孖展,就攞個財仔牌。手袋值租,攞埋個財仔牌幫師奶押埋個Birkin袋都仲得。直到全世界放水,全世界最唔值錢嘅就係錢,最值錢嘅就係磚頭,銀行又借唔足按揭,財仔喺一個唔需要你降準嘅世界,又唔需要符合《巴塞爾三》嘅要求,只要樓價唔跌,財仔就係最能夠賺盡息差嘅真正生意。

借盡買樓新常態

每個時代都有迫你發達嘅環境,你唔需要聰明才智,落啱注,上啱車,就送你一程。做財仔唔使點用腦,搵到債仔或者畀債仔搵到你就得。年息20厘,即係五年回本。樓價堅挺,最緊要係供應唔夠令成交唔多。喺升市當中,成交唔多,價錢就頂得夠硬淨。而供應唔夠,邊個唔夠力捱唔到利息,一放出嚟或價錢低少少,就即刻有人接。全球放水係大勢所趨,呢個借盡買樓嘅新常態唔會改變。

財仔當然驚呢個升市預期破滅,汽球畀人篤爆。全球放水而港紙升值,計番滙率其實香港樓價再貴多一重。呢個世界有地心吸力,無嘢可以無止境地上升。樓市股市不嬲都係升完爆煲再升過,完成一次又一次嘅財富轉移。財仔唔會係下次爆煲嘅罪魁禍首,佢哋都係畀個環境迫出嚟。

沒有留言:

發佈留言