2015年2月11日星期三

敵不過他們,就加入他們 - 方卓如

2015年2月11日 - 信報

蘋果面對小米肆無忌憚的抄襲,最佳的反擊武器是什麼?梗係入股小米。

「你敵不過他們,就加入他們」,呢句諺語到今天更加適用。中國特色市場經濟,保護自家人於草創階段,養肥之後,放出去外邊咬人,呢招非常奏效。中國版的科技公司絕對有世界級競爭力,技術層面及商業模式,唔差得過鬼佬對手。尤其是講搵錢,腦筋肯定靈活過鬼佬。喺一個加建圍欄嘅保護養殖場,你可以做的,就是加入養殖,你成為他們的共主。你受嘅傷害,喺佢哋身上賺番嚟。

暴富之道 抄到一樣再鬥平

蘋果成為小米股東,就真係可以做一個Activist。爭取入董事局,搜集侵權證據。小米睇唔起香港,要去美國上市才高興。啱晒,正中下懷,美國上市之後,以股東身份再告你,正是美國式市場運作,到時乜仇都報晒。抄人嘢發咗達仲夠膽去人哋地頭再圈錢,呢啲咪就係短時間內暴富嘅成功之道囉。

蘋果發迹階段都抄過人嘢,但人哋抄條橋,再改良,變成自己嘢,唔會抄到一模一樣然後同你鬥平。係人都知蘋果隻滑鼠係抄人,但唔係好似而家網上訴苦信所講,馬雲嚟香港公司睇完之後,抄到一模一樣唔該都冇聲咁人神共憤。Steve Jobs當年畀Xerox喺蘋果上市前入10萬股,條件是讓佢入Xerox研究室行個轉,參觀吓。如果當年香港公司有睇吓書,學習吓人哋嘅做法,照樣開價畀馬雲,參觀公司前唔該畀我少少股份,就算不幸畀佢抄橋,仲有啲人哋嘅上市股票安慰吓,咁就唔使血本無歸。

Steve Jobs睇完人哋隻mouse,唔係即時抄。係等人哋仆直之後,再諗計加以改良,由三個制變一個制,三百蚊成本變十五蚊。再將成個menu改好晒,先變成用得到嘅滑鼠。人哋抄都抄得用吓腦,唔係做到一模一樣換個牌子咁厚顏。

不過,大家唔好誤會,賺錢嘅世界唔理會過程,最緊要結果。抄得厚顏,但只要是厚利,投資者就歡顏。我強烈建議小米考慮香港,唔怕畀人告,又可以讓我們賺錢。

沒有留言:

發佈留言