2015年1月12日星期一

唔係嗰種遷冊 - 方卓如

2015年1月12日 - 信報

全世界都在分析長和系重組,公關部門忙於收集坊間的評論分析,管理層又要向上下左右解畫,標準答案全世界都聽過好多次。問題係,真正目的是否包括在內。

重組其實包含了三個動作,上市公司變成了開曼群島公司,和黃(00013)併入了長和,地產業務分拆上市。重組後結果,李氏每間公司的控股只有三成,沒有了上市公司控制上市公司的架構,有一間純地產公司。三個動作加三個結果,邊樣先係真正目的?

長實跟怡和不同

好簡單啫,真正目的梗係講得最少嗰樣,邊樣嘢講得最少,嗰樣就係真正目的。全世界都望住話遷冊,呢頂帽的確係幾煩,會被有心人大做文章,要向人交代解畫,的確係煩,但絕冇難度。香港仲有邊間公司上市係用香港公司?生意喺香港,上市前冇幾耐都會整間開曼群島公司上市,已成慣例。只有老牌本地上市公司,幾十年前仲用香港公司上市。任何呢類公司搞上市,都一定會用間新嘅開曼群島公司搞,只不過今次間公司係首富嘅,先會咁多眼球望住「遷冊」呢兩個字。其他人?唔會有人為意。遷冊呢條罪名,同當年怡和完全不可同日而語。怡和唔單止唔要香港註冊公司,仲唔要喺香港上市,亦唔再大搞香港生意。後兩者先至係身體力行撤離香港,純粹間公司唔喺香港註冊,但成份身家喺呢度,就等於攞住美國護照住咗喺敍利亞,你估本護照可以保你唔俾人斬頭咩?

公司解釋得好好,要簡單嘅,全部大陸公司,除了H股之外,都係開曼群島之類的海外公司,佢哋唔愛國咩?佢哋生意撤離中國咩?講得技術啲嘅,香港公司令佢哋唔夠儲備做分拆,要用間開曼群島公司,人哋法例要求的確唔同。在情在理,唔係怡和式遷冊。真正目的,時間關係,明天繼續。

沒有留言:

發佈留言