2014年10月10日星期五

評論人哋評論 - 方卓如

2014年10月10日 - 信報

噚日喺中環一個聚會,見到一個識咗近二十年嘅中環人。佢喺中環返工,住喺港島區,公司樓下條路就已經係封晒,佢而家喺馬路周圍行去邊都得。佢有句金句好鬼死好笑,佢話:「好似搞搞吓而家慣咗。」問你怕未?

蛇有蛇路,鼠有鼠路,條路唔通就自然識搵第二條路。整整吓慣晒係香港人能屈能伸嘅本能,但有時亦係自掘墳墓嘅魔咒。例如有人畀錢買人去遊行,畀錢收錢嗰個都知呢啲嘢唔馨香,唔係怕乜走出嚟大聲認?但你睇香港人,慢慢已經慣咗,覺得「係咁㗎啦佢哋,公價三百吖嘛」。麻木就係最強的腐蝕性液體,慢慢腐蝕你嘅價值觀,變成同流合污。要醒,話畀自己聽呢啲係錯,就要夠大聲喝,夠大力摑,摑到你痛。而家摑到郭富城都要坐地鐵,仲唔醒晒?

林鄭話唔傾,即係政府話畀人知佢都攞香港人嚟做籌碼,而家鬥晒冷。晒乜嘢冷?咪鬥支持同唔支持嘅邊邊人多,邊邊大聲囉。而家佔領者更加冇退路,如果政府連傾都唔制,即係乜嘢成果都冇,退,就真係全面投降。社會賢達勸佔領者撤退,都加句要雙方坐低對話。而家政府連好心勸交嘅社會賢達都唔睬,將佢哋個個變晒傻仔,最後嘅朋友都踢走埋。決定唔傾,喺5000萬事件之後發生,會令人有咩感覺?似唔似綁犯被包圍,走投無路,一於撕票,玉石俱焚,攬住一齊死?諗起都有啲心寒。

建制派幫拖請專業少少

事先聲明,5000萬事件我冇詳細睇過任何報載文件,只係憑做咗幾十年人,喺財經界打滾咗一段日子,用眼見過嘅活生生案例作一個比較。比較之後有乜結論?評論件事,唔夠獨特,評論人哋如何評論件事,先至荒謬。建制派政客就算想設法淡化事件,幫拖都唔該專業少少,唔好肉酸到講成件事喺商界好普遍,好似碎料咁樣。

唔信你叫記者去問吓律師會會計師會會長,睇吓佢哋以專業人士眼光,接觸咁多收購過程中嘅畀錢安排,究竟呢次5000萬事件是否通街都係、非常普遍?佢哋淨係問幾條問題就得,乜都唔使講──稅局知唔知?清盤人知唔知?喺正常嘅交易中,呢兩班人最惡,見到有錢,就好似鯊魚聞到血一樣,咬住唔放,佢哋唔會知道都唔做嘢。係唔係香港來源嘅收入?張約喺邊度簽?錢喺邊度收?你喺邊度返工?錢呢樣嘢,殺傷力大過僭建好多。僭建拆咗就唔存在,但錢收咗就算你使晒都係收咗。咁多疑問存在,喺正常嘅商界都唔多出現。

但公道啲講,喺商界就算出現咗,可能畀番錢,罰番錢,就當冇事。但入咗政界,唔係錢就可以搞掂囉。而家你知點解從商嘅人咁抗拒從政,成身都係炸彈,是但畀人撳一個你都死。萬一有個綁匪真係見走投無路,要引爆炸彈、攬住一齊死,你驚唔驚?該唔該煨?社會賢達唔該做吓好心,當個談判專家。勸有炸彈喺身嗰個呀,唔好勸錯。

沒有留言:

發佈留言