2014年6月18日星期三

入會做上市公司 - 方卓如

2014年5月12日 - 信報

上市公司作為入會費最貴的俱樂部,要做會員,即是做上市公司老闆,一啲都唔容易,需要多種技術集於一身,缺一不可。

上市公司有上市公司自己一盤生意,本來做生意已經可以窮一個人一生精力,變成上市公司,如果唔想分心令生意下滑,就要掉番轉用多一倍精力。即是說,上市公司老闆是要一份糧打兩份工,雖然份糧應該可以豐厚好多。

要懂法律 要識炒股

上市公司最煩的是,有好多規例要守,呢樣唔做得嗰樣又唔講得,要將自己化身為半個律師。做生意本身已經要懂一點法律,但做生意的法律主要是為搵錢。

上市公司的法律,是避免自己要坐監,兩者非常唔同。上市公司老闆心理壓力極大,經常恐防自己一個唔覺意行差踏錯惹麻煩。

做生意,不時會有人上門摟你合作,上市公司老闆多了一種人會摟。那種人會摟你搞股票、炒股票、批股票。來者什麼人都有,條款各有不同。上市公司老闆,開首可能會嫌煩,聽完算數,專心做生意。但久而久之,會想,「咁辛苦上市,唔搞股票,不如唔好上。」這時候,上市公司老闆要搖身變成一個銀行家兼股票經紀。通常做生意的都會買點股票,但到自己印股票,又是另一種學問。他要知道各種工具的作用,更要睇穿來者的真正用意。殺頭生意有人做,來者肯陪你殺頭,一定有佢搵錢的方法。上市公司老闆是否可以極速練成銀行家與股票經紀的武功,看個人造化。通常,練成功的老闆,功力厲害過任何銀行家。

但上市公司老闆最厭惡的工作,是撲水。生意愈大,要錢愈多,任何做生意的人都有撲水的經歷。但唔知點解,上市公司用水特別多,經常要撲。上市公司借錢較為容易,大股東手上有股要,要借更易。

不過,這是雙刃劍。一借,就踏上債冚債的循環。當你踏入撲水階段,通常你已經冇精力再做盤生意,每日都是計住條數點還,點樣再借。這時候,你會轉型,變成上市公司的trader,一買一賣,賺得比做生意更多。

回頭一望,你知道,你已經神功練成,你轉行做了上市公司生意,恭喜恭喜。

沒有留言:

發佈留言