2014年6月18日星期三

力爭競爭力 - 方卓如

2014年5月23日 - 信報

最近熱門話題,香港核數師隨時有機會冇得返大陸出差,兼且香港競爭力被新加坡追過頭。兩者有什麼啟示?

有資產就有錢送上門

香港有冇競爭力同香港人有冇競爭力是兩回事,為香港出力競爭的可以包括非香港人,例如內地人。以香港乜人都有,而且香港生活成本咁貴,理應是只有最有本事的一批才可以立足。而最有本事的人圍埋一堆,唔夠人競爭,只有兩個原因。一,是這班人原來並不太有本事。二,這班有本事的人根本唔需要競爭,談何競爭力?

在香港的人是否真正有本事?好難考究,始終見仁見智,後者反而可以有客觀觀察。香港過去幾年最有本事的人是否需要競爭?

Thomas Piketty寫了本《21世紀資本論》,是馬克思資本論的現代版。上世紀馬克思主義有市場是因為資本家剝削工人太厲害,共產主義變成出路。21世紀資源壟斷令財富集中在少數人手上,但與上世紀唔同,資本家累積財富已經毋須剝削工人,金融工具之充裕,資產增值已經足以令人致富。

香港是Piketty筆下最典型的示範單位,過去幾年最賺錢的一行是財仔,所以電視一窩蜂的都是樓按廣告。資本家在香港是毋須同人競爭,只要你有資產,自然就會有人送錢上門。

專業人士一樣。過去10年,你肯返大陸,自然就有生意送上門,做到你唔做。競爭是限於同幾隊香港人自己爭,但贏輸小事,因為這單生意輸咗,下一單就是你的,你對手冇辦法同時接兩單job,總有一單輪到你。一個城市的競爭力可能有科學方法計算,但如果以競爭實況來說,過去10年香港唔使點競爭,自然有人餵。

競爭從來都是血淋淋

到有一天你發覺要競爭,你才會驚醒,原來冇乜地方夠人爭。如果對手有人幫,更加冇得爭。競爭力可以虛無飄渺,但競爭本身從來都是血淋淋。有時候毒藥是由糖衣包裝,當你發覺糖衣溶掉,露出來的是毒藥,已經太遲。

沒有留言:

發佈留言