2014年6月27日星期五

符符碌碌,就到終點 - 方卓如

2014年6月25日 - 信報

蘋果有千幾億現金喺手,收購買嘢據聞會更加爽手。美國的公司同香港的公司最大的分別是,前者收購買嘢數現金出嚟毫不手軟;而後者,一定印呢樣,印嗰樣,免得過用現金死都唔會用。點解?

唔使什麼聰明智慧,用常識都估到。你出去同人換嘢,梗係想用自己最唔值錢的東西換人哋最值錢的東西,自古中外,生意就係咁做。在美國人尤其是科技公司,現金好似唔使錢一樣,每日源源不絕送上落袋。

派息佢哋唔會,因為佢哋覺得股東用錢冇自己咁醒。你唔派息,自然要諗計用咗佢,買嘢最直接,一張一張數畀佢。

仲有,搞科技公司的,除了Larry Ellison之外,其他大部分都唔志在錢。大佬,佢哋個個做緊改變人類生活的事情,雙眼通紅,最好一日有30小時,等佢哋盡快可以實現心中理想。莫講話佢哋冇時間使錢,就算有,佢哋想要的錢都買唔到,因為佢哋仲未發明。綜合而言,要佢哋用唔多值錢的錢去買嘢收購,求之不得。

印股票必有原因

掉番轉,香港公司就冇咁疏爽。好多公司都係比較手緊,耐唔耐都要供股集資。用錢買嘢收購?難啲,自己都唔係點夠使,點可以數cash?搣股票唔一定冇問題,因為打散了大股東的股份,唔一定肯制。不過,以香港的觀念,股票係紙,今日印多咗搣崩咗,下次可以供番齊。而喺公司的現金,同喺自己袋無乜分別。所以,要買嘢,印嘢。知道乜嘢對公司最值錢,就睇到公司買嘢是什麼心態。印股票或畀現金,一定有原因,唔會無緣無故。

巴西踢波毫無隊形,好似成班細路喺度踢波,高危。但唔代表攞唔到冠軍,過去幾屆,冠軍都唔係最有霸氣嗰隊。同做人一樣,有時符符碌碌就到終點。

沒有留言:

發佈留言