2014年6月23日星期一

最弊個個都識諗 - 方卓如

2014年6月23日 - 信報

過去50年最大的洗腦係市盈率,靠佢嚟買股票,一係輸死你,一係走寶激死你,結果都係死。冇辦法,鬼叫你畀人洗腦,抵死。唔信?有例子。Amazon作為史上最大的網上零售商,上星期五的市盈率是540倍。你冇睇錯,係500幾倍。作為聰明人,識得做功課,又識計那些乜率物率,一定會覺得Amazon太貴,唔抵買。如果放在香港,直情係那些垃圾七八九線股,掂都唔好掂。

但實情係,過去5年Amazon股價長升長有,期間唔單止市盈率幾百倍,蝕錢都試過。而買Amazon股票的人,係比你更識計數的基金經理。點解你咁醒,知道要避開呢啲幾百倍市盈率嘅垃圾股,反而那些日日買股票搵食的專家撲埋去荒死買得遲?

買股票不止靠市盈率

市值千幾億美元的Amazon,一年賺得兩億幾美元,但同年卻有50幾億現金落袋。Amazon出糧出股票,員工賺的毋須公司負責,由股東埋單,醒到爆。市盈率反映不到Amazon賺了多少資源,一個盈利數字無法表達公司有幾厲害。幾百倍市盈率都肯撲埋去買股票,唔係話買佢前景咁簡單,而係公司有一定的資源在手,正持續賺取更多資源,而這實力是持續表現,並非曇花一現。

「經濟學人」今期講Amazon可以有幾勁,要睇穿一間公司值幾錢,坐喺冷氣房、上吓網、揭兩揭,係冇可能有新發現。你畀人洗腦洗到以為撳吓計算機、計吓數就識得分辨公司龍與鳳,作為課餘活動冇問題,諗住發達,同睇完西甲重槌買西班牙捧盃冇分別。

「經濟學人」都有講6.22投票。香港係國際城市嘛,又係國際金融中心,梗係會引起國際注意。香港最大問題喺邊度?就係好多人都識諗,個個都有自己一套諗法,冇人認為自己錯。一邊就話對方收咗美國佬錢,一邊又話對面收咗阿爺着數。唔同以前打仗,漢奸知道自己做緊漢奸,黑白分明,漢奸都知自己做緊乜。亦唔同打世界盃,大家知道各為其主,無仇無怨,踢完仲可以握手攬頭攬頸。當個個都覺得自己係正義,對家才是壞人,大纜扯唔埋,根本冇得傾。搞落去,你得兩條路,是但揀一邊企,或者閂埋門當聽唔到。

沒有留言:

發佈留言